ЗНО


Зверніть увагу!!!

Тести за новим форматом

ВАРІАНТ 7

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й обведіть кружечком букву, яка йому відповідає. 

1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А У немовлят ще немає зап’ястних кісток, вони ледве позначаються.

Б Айсберги утворюються внаслідок обламування кінців льодовиків, що спускаються у воду.

В Вона, як завжди, була одягнена в народний одяг, який їй надзвичайно пасував.

Г Дзвінок почувся – тож люд увесь поволі повернув до зали. 

2. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

Отримавши від майстра (1) завдання, (2) пітний (3) столяр (4) мозолистими руками взяв (5) свердло, зігнув (6) спину й почав робити (7)  одинадцять отворів на (8) завчасу розміченій (9) позначками дошці, дотримуючись (10) симетрії.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

А 2, 4, 6, 7, 9

Б 1, 4, 5, 7, 10

В 1, 4, 5, 9, 10

Г 1, 3, 4, 5, 7


3. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

А пр..амбула, пр..азовський, пр..тримати

Б пр..ірпінський, пр..солений, пр..крутити

В пр..шитий, пр..гірклий, пр..стол

Г пр..широкий, пр..глушений, пр..казка

 

4. ОКРЕМО частку не з дієприкметником потрібно писати в рядку

А Дід без перебільшень, очевидно, жити не міг, як Грак без мрій про не/знайдене золото.

Б У його начерках до не/написаного роману багато сумних і навіть песимістичних думок.

В Вони швидесенько шаснули за найближчі кущики терну, густі й колючі, із синенькими, ще не/померзлими плодами.

Г Він знав, що цій спразі судилося завжди залишитися не/заспокоєною.

5. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

А ненавис..ний, форпос..ний, швидкіс..ний

Б віс..ник, кореспонден..ський, піз..ній

В нещас..ний, вис..нути, свис..нути

Г рідкіс..ний, шелес..нути, блис..нути

 

6. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А горохв..яний, пір..я, об..їзд

Б торф..яний, дзв..якнути, сузір..я

В арф..яр, полум..я, з..їзд

Г р..яст, кракров..як, міжгір..я

 

7. Літеру (є) потрібно писати в усіх словах рядка

А верш..чок, човн..чок, міш..чок

Б горщ..чок, кіш..чка, відер..чко

В діж..чка, річ..чка, вікон..чко

Г кош..чок, кра..чок, смуж..чка

 

8. Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку

А Андріївський Узвіз, Золоті ворота

Б Софійський собор, залізнична станція «Фастів»

В День незалежності України, Друга світова війна

Г станція метро «Арсенальна», орден княгині Ольги

 

9. НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

А Томас уздрів кількох кіно-операторів, що прецілювалися об’єктивами камер то з одного боку, то з іншого.

Б Просякнуті легко займистою ричовиною шнури використовують у піротехніці для швидкого поширення вогню.

В Мова йшла про герметизацію тунелю та систему однорейкових шляхів, що одночасно могли служити й дворейковими.

Г Треба до сповіді зходити, набрати святої води й пити щодня натщесерце, молитися богу – і знову пити.

 

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

 

Учора Микола мав  (10) ________ поговорити з професором та поставити  йому кілька цікавих (11) ________ про наукові відкриття, бо хотів поглибити свої  (12) ________ знання,  (13) ________ більше нового та отримати кілька (14) ________ порад для подальшої роботи над дипломним проєктом.

10.

А нагоду

Б пригоду

В нагороду

Г вигоду

11.

А питань

Б запитань

В запитів

Г проблем

12.

А книжкові

Б книжні

В штучні

Г канцелярські

13.

А спитати

Б студіювати

В впізнати

Г пізнати

14.

А доброчинних

Б корисних

В корисливих

Г ощадливих

 

Завдання 15-18 мають по п’ять варіантів відповіді, із яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й обведіть його кружечком.

 

15. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ речення

А Твори письменників, які лежали на полицях у бібліотеці, вражали своєю актуальністю.

Б Літературознавці й до сьогодні цікавляться та досліджують творчість Тараса Шевченка.

В З двох будинків евакуювали людей, які знаходилися в аварійному стані.

Г Військові, які перебувають на лінії розмежування, отримали гуманітарну допомогу.

Д Нотаріус засвідчив заповіт, який займається оформленням документів за пільговою ціною.

 

16. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Козацтво радісно одгукнулося на заклик кошового: «А чого нам нидіти в Січі та товариський хліб дурно переводити. Веди нас, батьку...»

Б «Розбивайте невольникам кайдани! – гукнув Сулима, – Роздавайте їм турецьку зброю та беріть по байдаках, а галеру пускайте на дно!»

В «Як будемо ми, брати, на дунайські городи бити, – звернувся кошовий до козаків, – так турецькі галери з-під Очакова ззаду на нас набіжать; ліпше ж ми вчинимо, як зараз їх попалимо, бо тоді безпечно з Дунаю до Дніпра повернемося!»

Г Гомін щодалі більшав, перекочувався од краю до краю майдану, мов грім, і нарешті склався в голосні вигуки: «Веди нас, батьку! Покажемо ляхам, що й ми маємо шаблі. Віддячимо за всі їхні кривди!»

Д «Панове товариство, славне Військо Запорозьке! – звернувся до козаків отаман, а далі додав: – Прийшов час, щоб визволити нам рідну неньку Україну з лядської неволі, а православну віру від загибелі».

 

17. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Сагайдачний давно почував потребу розпочати боротьбу з Польщею, (1) та, (2)  маючи за спиною бусурманський Крим, (3) вiн вважав за неможливе для України боротися з Польщею зброєю, (4) бо, (5) на його думку, (6)  тією боротьбою скористувалися б татари, (7) щоб вкрай сплюндрувати Україну.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Б кома 2 – при відокремленій обставині

В кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Г коми 4, 7 – перед підрядними частинами складного речення

Д коми 5, 6 – при вставній конструкції

 

18. Прочитайте діалог

– Іринко, я взяла нам у подорож книги. Мені вони дуже подобаються.

– Дякую, Наталко, але я маю свої.

– Можливо, мої книги  тебе теж зацікавлять.

– Добре, я погортаю їх на дозвіллі.

ПРАВИЛЬНИМ є твердження

А Іринка взяла в подорож книги для обох.

Б Наталка образилася, що Іринка не буде читати її книги.

В Іринці не подобаються книги, які взяла Наталка.

Г Іринка не любить під час подорожі читати книжки.

Д Наталці подобаються книги, які вона взяла в подорож.

 

Завдання 19-23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти заповнення цих пропусків для кожного речення.

 

19. ____________ в мережі супермаркетів «АТБ» можна придбати ____________ путасу зі знижками до п’ятнадцяти відсотків.

А Кожної суботи, свіжі

Б Щосуботи, свіжий

В Щосуботи, свіже

Г По суботам, свіжу

Д Щосуботи, свіжу

 

20. Алмаз – ____________ із усіх ____________ мінералів, і тому його використовують для різання скла, буріння твердих порід тощо.

А твердіший, природніх

Б самий твердий, природних

В найбільш твердіший, природніх

Г найтвердіший, природних

Д найтвердіший, природніх

 

21. Тренер спортивного гуртка щоразу ____________на необхідності удосконалення техніки ведення м’яча та ____________ по  ____________

А наполягав, удара, воротам

Б настоював, удару, воротах

В наполягав, удару, воротах

Г настоював, удара, воротам

Д наполягав, удару, воротам

 

22. У середмісті Києва, поруч із будівлею Національного академічного драматичного ____________, ____________пам’ятник____________.

А театру, розташований, Івану Франко

Б театру, міститься, Іванові Франко

В театра, знаходиться, Іванові Франку

Г театру, розташований, Івану Франку

Д театра, знаходиться, Івану Франко

 

23. Під час онлайн-опитувнаня було з’ясовано, що більшість ____________ ____________ до Умані більше одного ____________.

А респондентів, приїжджала, разу

Б кореспондентів, приїжджала, разу

В респондентів, приїжала, разу

Г кореспондентів, приїжала, раза

Д респондентів, приїжджала, раза

 

Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

 Однак вони були не просто вояками: поряд із силою, мужністю, розумом, хитрістю повсякчас зустрічається елемент загадковості й містики.

 Козаки дивували й надихали митців на створення своїх шедеврів, берегли рідну культуру й звичаї.

 Українське козацтво – надзвичайно цікаве й важливе явище в історії, як країни, так і світу.

Практично завжди запорожці непомітно підкрадалися до своїх ворогів та заставали їх зненацька, забезпечуючи собі більше шансів на перемогу.

 Однією з важливих переваг козаків, окрім сили, зброї та неперевершеної бойової майстерності, були хитрість і неабияка кмітливість.

 

24. Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А

Б

В

Г

Д

25. Складним є речення, позначене

А

Б

В

Г

Д

26. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

А

Б

В

Г

Д

27. Відокремленою обставиною ускладнене речення, позначене

А

Б

В

Г

Д

28. Відокремленим додатком ускладнене речення, позначене

А

Б

В

Г

Д

 

У завданнях 29-33 до кожного з чотирьох фрагментів інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

 

29. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

Фразеологізм

1 Під час іспиту студенти не хотіли […], тому перечитували лекційний матеріал декілька разів на день.

А перебрати язиком

2 Співзасновник фірми «Мрія» був дуже хитрим, тому вже давно розробив план, як […] своїх компаньйонів.

Б набити руку

3 Коли б то знати, яка влада прийде, тоді б Мирон вирішив, куди і як […].

В сісти в калюжу

4 Щовечора сусідки збиралися біля під’їзду та за годину встигали […] усіх мешканців.

Г пустити на дно

 

Д повернути голоблі

 

30. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Слово

Частина мови

Щоб знайти сузір’я, треба (1) поступово переходити від одного вже (2) знайомого сузір’я до (3)  іншого, ще не (4) знайденого.

А прикметник

Б прислівник

В дієслово (дієприкметник)

Г займенник

Д дієслово (дієприслівник)

 

31. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення

Умова

1 Весна стояла сонячна й дощова – сподівалися на врожайний рік.

А тире між підметом і присудком

2 Написати добру пісню – щастя для поета й музиканта.

Б тире на місці пропущеного члена речення

3 Від Троянівки до Вовчої долини – сім кілометрів.

В тире при відокремленій прикладці

4 Ще день чи два  – і вийдуть люди в поле.

Г тире між частинами безсполучникового речення

 

Д тире між частинами складносурядного речення

 

32. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.

Просте речення

Складне речення

1 Туристи пішли в намети відпочивати.

А Досліджено, що комар відчуває запах крові за п’ятдесят кілометрів.

2 Мрія поїхати в навколосвітню подорож не залишала хлопця.

Б Стежка, що в’ється понад річкою, веде до старого млина.

3 Він не звик приймати друзів лежачи.

В Праця стає великим вихователем, якщо вона входить у духовне життя наших вихованців.

4 Молодість не вміє філософствувати не лише за браком знань, а й за браком часу.

Г Кожне нове слово в симфонію проситься, щоб світам і народам гриміть.

 

Д Чому ж ти, доню, так не зробила, як рідна мати тебе просила?

 

33. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення)

Речення (текст)

Тип речення

(1) На прохання своєї дружини Софії Станіслав Потоцький у 1796 році заклав у місті Умані на Черкащині прекрасний парк, який назвав на її честь. (2) Свої плани подружжя Потоцьких утілювало десять років, але сам засновник не дожив до повного розквіту цього райського куточка. (3) Тут гармонійно поєднано місцеві й екзотичні рослини, мармурові скульптури, гроти, фонтани, ставки. (4) Упродовж років приїжджають екскурсанти подивитися на цей дивовижний витвір людини, любові та природи, але найбільше туристи відвідують «Софіївку» восени, коли листя полум’яніє жовтогарячими, багряними та золотисто-коричневими кольорами.

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв’язку

 






















Зразок виконання тесту з української мови

https://www.youtube.com/watch?v=4zWjvg0901Q&ab_channe

ШАНОВНІ 11-КЛАСНИКИ! 

Виконайте тести

Відокремлені члени речення (тести)

1.      Відокремленим означенням ускладнено всі речення, окрім

А Далеко-далеко на південь засиніли смугою гори, вкриті лісом.

Б За селом, повиті сизою ранковою димкою, мріли розлогі українські степи.

В Чорні голі дерева стояли в снігу, настовбурчившись замерзлими гілочками…

Г Вогка земля  мліла в гарячому золоті сонячного проміння, вільна від тіней і холодків.

Д Розятрений нудьгою, затоплений в задумі, плентався я тихою ходою берегом річки…

2.      Відокремленим означенням ускладнено речення

А Білі стіни будинку вертають мені притомність.

Б Вона виповняла весь двір, таїлась в деревах, залягла по глибоких блакитних просторах.

В Погашу лампу і сам потону у чорній пітьмі.

Г Розплющую очі і раптом бачу у вікнах глибоке небо і віти берези.

Д Десять чорних кімнат, налитих пітьмою по самі вінця.

3.      Відокремленим означенням ускладнено речення (деякі розділові знаки пропущено)

А Ліс випустив мене з своїх обіймів степам віддавши лагідно.

Б Дитина стоїть пильно дивиться то на батька то на матір.

В А за річкою попід кучерявим зеленим лісом вся гора вкрита розкішними килимами ярини.

Г Синіють кришталевою стіною височенні гори покриті вічним снігом.

Д По рожевій площині моря пробігали то золоті то блакитні іскри.

4.      Відокремлена прикладка в реченні

А У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов.

Б Здрастуй, пташечко маленька, звідкіля ти, звідкіля?

В За даними синоптиків, завтра буде дощ.

Г Ну а ви, я бачу, здружилися.

Д Хай буде сад, і дерево крислате, і кіт-воркіт, і ще багато див.

5.      Відокремлена прикладка є у всіх реченнях, окрім

А А он уже видніє з далини столиця Вишнивецького – Лубни.

Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя – золоті сльози осені.

В Жагучими пахощами дихала земля, розпалена садами.

Г А он він, орел, шумить, клекоче, мов людям розказати хоче про поєдинок у яру.

Д Із тебе, першої моєї вулиці, почав я відкривати білий світ.

6.      Відокремлений додаток у реченні

А Народе мій, до тебе я ще верну.

Б Здавна мешканці села, крім лісових промислів, займалися землеробством і тваринництвом.

В І даль, і гай, і темні кручі відбились в лагідній воді.

Г Як рибалка, я повинен бути людиною поважною і розсудливою.

Д І срібна ніч, серпанками прикрита, дріма і слуха соловя.

7.      Непоширеною обставиною ускладнено речення (деякі розділові знаки пропущено)

А Устами спраглими в цю мить всю хмільність світу хочу спити.

Б Впали роси на покоси засвітилися довкола.

В І я заплакавши назад поїхав знову на чужину.

Г Там кажуть сонце спати лягає.

Д Місяць виплив з-за садка розкидаючи срібне проміння.

8.      Дієприслівниковим зворотом ускладнено всі речення, окрім

А Він був родом з Черкащини, давньої козацької столиці.

Б Шалений холодний вітер люто висвистував і завивав, гуляючи над степом.

В Ввібравши в себе погожість і ясноту сонячного дня, село виглядало, як дівчина-красуня.

Г Розганяючи тумани, сонечко вставало.

Д Хай, розгорнувши строфи, наче крила, наступає пісня!

9.      Відокремлені уточнювальні члени є у всіх реченнях, окрім

А У долині, на виднокрузі, сіріло щось широкою смугою і розливалось у пітьмі.

Б Бє вся артилерія, навіть зенітка.

В Там, на столах, русявий хліб лежить важким тяжінням поля.

Г Стежечка повела їх угору, між піщані кучугури.

Д Може, ви чували коли-небудь про побратимство!

10.  Допущено пунктуаційну помилку при відокремленому означенні в реченні

А Акація стояла в цвіту, заквітчана безліччю білих китиць.

Б Верхи на тих возах примостилися високі халабуди, виплетені з лози, прикриті зверху лихою рядниною.

В Тепло дихнула в лице чорна рілля, повна спокою й надії.

Г Сильна, вправна вона працювала завзято і самовіддано.

Д І наша земля, засніжена й біла, кличе в простори свої.

11.  Перед сполучником ЯК правильно поставлено кому в реченні

А Зелені черенці білої лілії були як добрі ласкаві руки, що обережно й турботливо тримали вінчик білих пелюсток.

Б Вугілля має велике значення, як паливо для промисловості.

В Мово рідна, ти ж, як море, безконечна, могутня, глибинна.

Г На годиннику з гербами як завжди година друга, і крадеться вслід за нами.

Д Рідна хата як водиться старшому братові зосталася.

12.  У котрому реченні неправильно поставлені розділові знаки при відокремленні обставини?

А  І я зими долаю норов обличчя, підставляючи вітрам.

Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом.

В А вони не сиділи склавши руки.

Г Вона біжить, не чуючи під ногами землі, не помічаючи нічого навколо себе.

Д Не довго думаючи, я пориваюся до двору.

  Виконайте тестові завдання.

1. У слові гедзь

А 3 звуки

Б 5 звуків

В 4 звуки

2. Неправильно наголошене слово в рядку

А швидкий

Б подруга

В келих

3. Помилка в переносі слова в рядку

А олі-я

Б пра-пор

В бур’-ян

4. Сполучник і неправильно вжито в рядку

А Архімед і Галілей

Б Степан і Богдан

В Віра і Олена

5. Слово, у якому відбувається подвоєння, у рядку

А повіс(т)ю

Б молодіс(т)ю

В розкі(ш)ю

6. Подвоєння НЕ відбувається в слові, що в рядку

А незліче(н)ий

Б стара(н)ий

В здійсне(н)ість

7. Слово іншомовного походження, яке пишеться з и, у рядку

А жур(і, и)

Б ф(і, и)алка

В Брат (і, и)слава

8. Слово з буквосполученням йо в рядку

А с..годні

Б бад..рість

В під..м

9. Дієслово, у якому пишеться ь, у рядку

А смієш..ся

Б дивиш..ся

В будуєт..ся

10. Дієслово, у якому а чергується з о при зміні форми слова чи в спільнокореневому слові, у рядку

А заважати

Б катати

В казати

11. Слово, у якому е НЕ чергується з і при зміні форми слова чи в спільнокореневому слові, у рядку

А восени

Б село

В верх

12. Слово, у якому о чергується з і при зміні форми слова чи в спільнокореневому

слові, у рядку

А город

Б шовк

В дорога

13. При відмінюванні слова Київ чергуються звуки

А [і] – [е]

Б [і] – [є]

В [і] – [и]

14. Якщо вжити слово нога в М. в., то звук [г] чергується зі звуком

А [ж]

Б [з]

В [ц]

15. Із м’яким знаком (ь) пишеться форма слова

А на гіл..ці

Б на лял..ці

В на сон..ці

16. Слово з орфограмою “Подовження приголосних” у рядку

А волос..я

Б порос..я

В розріс.. я





Підготовка до написання висловлювання

За посиланням : http://osvita.ua/test/training/ukr-mova/51233/ , 
                           https://osvita.ua/test/training/ptyklad-vv/ 


Виконайте тести для підготовки до ЗНО


ТЕСТИ ЗНО (блок І)
1. Знайдіть синонім до слова «сердешний»:
А) сердечний;
Б) жалісливий;
В) серцевий;
Г) чутливий;
Д) бідолашний.
2. З’ясуйте значення фразеологізму «кирпу гнути»:
А) підлещуватися;
Б) сердитися;
В) хизуватися;
Г) дурити;
Д) залицятися.
3. Знайдіть фразеологізм, синонімічний наведеному:
Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.
А) Що вимовиш язиком, те не витягнеш і волом.
Б) Як боїшся горобців, то не сій проса.
В) Слово до слова — зложиться мова.
Г) Горобець — молодець, а ластівка краща.
Д) Старого горобця на полові не обдуриш.
4. Знайдіть слово, яке за лексичним значенням відповідає наведеному: «Люстерко»:
А) скельце;
Б) дзеркальце;
В) ліхтарик;
Г) джерельце;
Д) лампа.
5. Знайдіть слово, яке наголошено неправильно:
А) виразний;
Б) вісімдесят;
В) дошка;
Г) перепустка;
Д) старий.
6. 3’ясуйте, який варіант словосполучення потребує редагування:
А) постраждати через необережність;
Б) приїхати до Києва;
В) приймати участь;
Г) дотримуватися тиші;
Д) оволодіти професією.
7. Знайдіть неправильно побудоване речення:
А) Прийшовши додому, у вас буде можливість добре відпочити.
Б) Вдома ми спілкуємося лише українською мовою.
В) 3 питань, що мають важливе значення, приймають не рішення або коротку ухвалу, а резолюцію.
Г) На чемпіонаті команда зазнала серйозної поразки.
Д) Незважаючи на несприятливі кліматичні умови, хліборобам вдалося зібрати хороший урожай зернових.
8. Знайдіть речення, яке не потребує редагування:
А) Доповідач потрапив у дуже незручне положення.
Б) Виступ професора визвав неоднозначну реакцію присутніх.
В) Зі сторони керівництва заводу було допущено ряд серйозних помилок.
Г) Ремонтні роботи тривали на протязі всього місяця.
Д) Ставлення хворого до лікаря несподівано змінилося.
9. Знайдіть слово чи словосполучення, що не відповідає мовним нормам:
У своїх численних(А) творах відомий український прозаїк(Б) порушує(В) самі пекучі(Г) проблеми нашого сьогодення(Д).
10. Утворіть словосполучення зі словом «вболівати»:
А) за товариша;
Б) грипом;
В) на ангіну;
Г) два тижні;
Д) проблемами.
11. Знайдіть словосполучення, у якому прийменник вжито неправильно:
А) увійти до кімнати;
Б) пройти повз будинок;
В) виконати по дорученню;
Г) за життя вченого;
Д) отримати за рецептом.
12. Знайдіть словосполучення, яке не потребує редагування:
А) за будь-яких обставин;
Б) зворотна сторона медалі;
В) думки співпадають;
Г) захворівший товариш;
Д) доказувати свою правоту.
13. Знайдіть словосполучення, у якому неправильно визначено рід іменника:
А) дрібний пил;
Б) сильна біль;
В) злий собака;
Г) важка путь;
Д) суворий Сибір.
14. У якому варіанті слова поєднано неправильно?
А) музична школа;
Б) серцевий напад;
В) корислива мета;
Г) новий часопис;
Д) вірна відповідь.
15. Знайдіть слово, яке наголошено неправильно:
А) новий;
Б) колесо;
В) ненависть;
Г) чотирнадцять;
Д) рідкий.
16. З’ясуйте, який варіант словосполучення потребує редагування:
А) зазнати втрат;
Б) дякувати вчителя;
В) заслуговувати на увагу;
Г) захворіти на кір;
Д) дотримати слова.
17. Знайдіть правильно побудоване речення:
А) Спілкуючись із жителями Риги, у мене вимальовується складна історія древнього латвійського народу.
Б) Клінічні бази кафедри мають і продовжують оснащуватися сучасним обладнанням.
В) Будучи сиротою, безбатченком, Чіпку зневажали діти, називали образливо.
Г) Прийшовши додому, надворі стало темніти.
Д) Проведена фахівцями робота з техніки безпеки дозволила запобігти можливим помилкам.
18. Знайдіть слово чи словосполучення, що не відповідає мовним нормам:
Упродовж року(А) студенти брали участь(Б) у численних(В) культурно-масових міроприємствах(Г), що проводилися за участю відомих майстрів художнього слова(Д).
19. Знайдіть речення, яке не потребує редагування:
А) Проблема збереження навколишнього середовища являється нині однією з найважливіших.
Б) Усі, без виключення, депутати проголосували за внесення по-правки до закону.
В) В уяві письменника постають прекрасні картини української природи.
Г) В екстремальних умовах у тварин понижується здібність до розмноження.
Д) В іншій статті головний персонаж роману охарактеризований більш повніше.
20. Знайдіть словосполучення, у якому прийменник вжито правильно:
А) розпитувати за сина;
Б) зошит по українській мові;
В) прийти в школу;
Г) доводити для відома;
Д) виконати на прохання.
 
21. Знайдіть словосполучення, у якому неправильно визначено рід іменника:
А) гіркий полин;
Б) далека путь;
В) гострий біль;
Г) сильний нежить;
Д) найвища ступінь.
22. Утворіть словосполучення зі словом «оскаржувати»:
А) проблеми;
Б) події;
В) хворобу;
Г) рішення;
Д) зустрічі.
23. Знайдіть синонім до слова «обрій»:
А) небокрай;
Б) рубіж;
В) путівець;
Г) край;
Д) шлях.


Тести у форматі ЗНО

1. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пр..важкий, пр..дбати
Б пр..бережний, пр..вілля
В пр..буття, пр..довгий
Г пр..здоровий, пр..морозити
2. На перший склад падає наголос у слові
А квартал
Б вимова
В русло
Г фольга
3. Лексичну помилку допущено в рядку
А являється прикладом
Б скасувати конференцію
В непридатний до вжитку
Г зважати на правила
4. Синонімом до слова збагнути є
А зібгати
Б розбагатіти
В зрозуміти
Г розгубитися
5. Потребує редагування речення
А Щоб оглянути якнайбільше пам’ятних місць Харкова, заздалегідь знайдіть та ознайомтеся з переліком екскурсій.
Б Під’їхавши до Кам’янця, ми побачили обриси середньовічного міста й почули шум сучасної автостради.
В У кожному екскурсійному бюро Львова з гостями міста працюють досвідчені та комунікабельні гіди.
Г Екскурсоводи розкажуть про музеї Переяслава-Хмельницького німецькою, польською та іспанською мовами.
6. Спільнокореневими до слова роса є всі слова, ОКРІМ
А росинка
Б зрошення
В рослий
Г росяний
7. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А слов’янський, маслюк, джазист
Б осяяння, юнацький, беззастережний
В блищить, каяття, європейський
Г колючий, в’юнище, їжджений
Д йодований, дзюркотіти, травиця
8. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка, ОКРІМ
А розм..якнути, бультер..єр, Лук..ян, різнобарв..я
Б рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, В..єтнам
В відв..язати, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі
Г солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний
Д подвір..я, об..єднання, пів..юрти, пів..Європи
9.У якому рядку в усіх числівниках пишуть ь?
А  Дванадцят..ма, чотир..ох, дев ят..сот, п ят..ом;
Б  Дев ятнадцят.., п ятдесят.., п ятнадцят..ма, тр..ох;
В  Чотир..мастами, дев ят..ох, десят..ма, п ят..ома;
Г  Тринадцят..ом, шістнадцят.., п ят..ма, чотир..ох;
Д  Дев ят..ма, п ят...сот, с..омастами, шіст..ох.
10.У якому рядку правильно поєднано всі іменники з числівниками?
А Чотири трактори, три стола, двоє курчат, два журнали;
Б Дві гривні, три центнери, півтора десятків років, три брати;
В Одна друга кілограма, два керівники, п ятеро кошенят, три фахівця;
Г Чотири поверхи, три грами, півтора кілограма, два літри;
Д Півтори тонни, троє телят, дві третіх урожаю, одна літра.
 11.Знайдіть рядок, у якому всі прислівники пишуться разом.
а) Долі/лиць, з/ненацька,  в/зимку, по/шепки;
б) по/кролячи, в/горі,  по/китайськи,  по/волі;
в) мимо/хідь, у/гору,  віч/на/віч, де/не/де;
г) якось/то, хтозна/де, зроду/віку, на/певно.
12. У якому рядку всі прислівникові сполучення пишуться окремо?
а) Босо/ніж, у/гору,  на/жаль, в/міру;
б) в/нагору, у/четверо, на/справді, на/радість;
в) в/основному, аби/куди,  як/раз, на/весні;
г) в/міру, по/правді,  з/дня/на/день, до/речі.






1 коментар: